Påskeleir 2018

Daniel Sandhåland Treningsleirer Leave a Comment

Del på Facebook

Påsken nærmer seg og dermed også treningsleiren på Nørresundby Idrætscenter i Nørresundby utenfor Ålborg.
Reiseledere på turen blir Tore Frøyland-Jensen og Merete Instebø. Helge Heiberg og Daniel
Sandhåland er trenere. Vi ser frem til å tilbringe påsken sammen med dere☺
For de som også skal delta på HTG leiren uken før påskeleiren er det Helge som er med.

REISEBREV:

Fredag ettermiddag reiste vil til Stavanger og Risavik for å ta Fjordline til Danmark. På båten ble det tid til både mat, kortspill og shopping før alle gikk på lugarene sine for å sove.

Lørdag morgen ankom vi Hirtshals i Danmark kl 0800. Vi ble hentet med buss og kjørt til Nørresundby, like utenfor Ålborg. På treningsssenteret skal vi trene, spise og sove. Alt på et sted. Helge møtte oss og delte ut nøkkelkort til rommene. Vi spiste frokost sammen med HTG elevene som hadde vært her en uke allerede. Nå vR klubben samlet. Første trening var kl 1100-1300. Ganske rolig. Til lunsj var det mye god mat. Alle ble gode og mette. Andre trening var hardere. Det startet med 45 min basis før 2 timer med svømming. Etter middag på kvelden, var det litt tid til avslapping før soving og restitusjon til en ny dag.

Søndag var vi tidlig oppe og spiste frokost kl 0600. Det var ekstra tidlig ettersom vi hadde stilt klokken til sommertid, en time fram. Alle fikk servert toast etter eget ønske like etter trening før en liten hvil. Vi fikk servert en god lunsj før trening nr 2 startet kl 1300-1500. Etter middag ble det introdusert en romkonkurranse hvor hvert rom i samarbeid skal lage en film fra leiren som skal bedømmes og presenteres på onsdag. Teamwork! Jentene samlet seg på kvelden og koste seg med brettspill. I morgen er det kun morgentrening. Fri på ettermiddagen!

Mandag morgen fikk vi sove litt lenger. Frokost kl 0700, basis 0730 og svømming fra 0800-1000. Kl 1130 reiste vi til City syd og Ålborg storsenter. Her ble det shopping og lunsj på restaurant «Karma» før vi reiste tilbake til Nørresundby idrettssenter. Dagens romkonkurranse er å samle så mange påskeegg som mulig utenfor på plenen. Det rommet med mest egg vinner OG får beholde eggene. Vinnere av egg konkurransen ble rommet med Maria, Cristina og Emma!

Tirsdagen startet med en rolig økt på morgenen med fokus på teknikk over tid. Roy kom innom hallen og fikk truffet Mina før lunsj. Ettermiddagsøkten startet med en god basisøkt med Tore, før Helge og Daniel hadde en i6 økt med tester i bassenget. Etter middag på kvelden hadde Merete lagen Kahoot som vi hadde på storskjerm i et møterom. Denne gangen var det laget med Kristoffer, Ørjan og Stian som vant.

Onsdag morgen var det vekking kl 0445, med en enkel frokost kl 0500. Treningen startet med basis kl 0530 og svømming kl 0600-0800. Etter trening fikk vi servert frokost i spisesalen, hvor vi fikk kjøkkenet til å lage eggerøre! Etter en hard i3 økt på ettermiddagen var det først middag før video fremvisning av det hvert lag hadde laget. Vinneren ble rommet til Kristoffer, Stian og Ørjan. Det var gøy å se så forskjellige bidrag. Takk til alle sammen! Etter videoen var det inspeksjon av orden og renhold på rommene. Aller hadde ryddet bra, men det var det rommet til Aleksander, Johan og Amund som var best! Gratulerer!

Torsdagen startet med påskefrokost kl 0900 med egg og bacon til glede for alle. Noen likte best egg, mens andre likte best bacon. Det var kun en svømmetrening fra 1100-1300, med 1 time basis for de yngste på kanten og styrke for de eldste. Ettermiddagen var fri og vi kunne gå i badeland for å leke og restituere. Noen av jentene og alle guttene gikk en tur og kjøpte seg pizza og MC Flurry. På kvelden ble det servert lasagne til middag.

Fredag morgen startet med en lang i1 – i8 økt før lunsj. Etter lunsj og hvile var det i6 på menyen fra Helge. Alle gjorde en kjempeinnsats og flere gjorde sin beste økt hittil på leiren, selv om de er slitne. Bra jobbet! Etter middag hadde vi en avsluttende rom konkurranse hvor lagene fikk 1 min på å memorere 10 ting som de skulle ut og ta bilde av. Alle kom tilbake innen tidsfristen på 10 min.  og hadde husket alle 10 tingene. Imponerende! Sammenlagt var det laget med Maria, Emma og Christina som vant rom konkurransen. Gratulerer!

Lørdag og hjemreisedag, men vi fortsatte som vi har gjort hele uka. Frokost kl 0600 og basis fra 0630. Svømming fra 0700-0900 og lunsj kl 1200 før den siste treningen kl 1430-1630. Bussen hentet oss kl 1715 og vi satte kursen for Hirtsals og Norge. Båtturen til Norge var en rolig seiling, uten bølger. Takk for denne gang!